Meniu Uždaryti

Koknesė, 2019

Trečias etapas.

Koknesės etapas – tai vienas skandalingiausių ir labiausia intriguojančių LSL etapų. Problemos prasidėjo tada kai paaiškėjo, kad Latvijoje plaukiant savaeige transporto priemone reikia tarptautinio laivavedžio pažymėjimo (bent jau mūsų klubui). Susirinkimo metu, kai buvo balsuojama dėl šio telkinio, aiškiai nebuvo pasakyta, kad bus reikalingas laivavedžio pažymėjimas. Vieni vadovai apie tai žinojo, kiti ne. Situacija labai įdomi ir nevienareikšmė. Nereikėtų rengti varžybų ten kur, pagal taisykles, negali plaukti dalis ekipažų, bet noras organizuoti varžybas Latvijoje buvo labai didelis. Diskusijų buvo daug, tarp jų ir viešų. Buvo siūloma keisti etapo vietą, bet dauguma klubų vadovų pasisakė už Latvijos, Koknesės etapą. Žinoma pakeisti vietą nėra taip paprasta. Organizatoriai jau buvo sutarę poilsio bazę, buvo išverstos taisyklės. Taip pat buvo gauti leidimai, vietinių valdžios institucijų, organizuoti varžybas. Todėl keičiant vietą būtų reikėję per trumpą laiką gauti naujus leidimus, ieškoti teritorijos, kurioje galėtų įsikurti penkiasdešimt ekipažų su valtimis ir t.t.. Etapas įvyko ir jis buvo įdomus. Labai patiko bazė kurioje vyko etapas. Daug namukų, dušas ir WC. Didelė pieva, du valčių įleidimo slipai. Erdvu ir patogu. Taip pat teritorijoje veikė mobilus baras, kuriame buvo galima užsisakyti pavalgyti ir įvairiu gėrimų.

Dauguvos upė prie Koknesės šiek tiek primena Kauno marias. Pirmiausia mus pasitiko žydintis vanduo. Šiek tiek žemiau nuo Koknesės (starto vietos) yra užtvanka Plavinos HES, todėl buvo galima rinktis žvejoti užtvankoje ar upėje. Ruošiantis etapui sužinojome, kad kitų klubų ekipažai negalėjo treniruotis dėl remontuojamos elektrinės. Remonto metu buvo nuleistas vanduo ir tik prieš varžybas buvo baigta pildyti baseiną. Nežinojome kaip kelių metrų vandens svyravimas galėjo pakeisti plėšrūnų aktyvumą. Jau per treniruotes, iš vietinių žvejų, sužinojome, kad šiame telkinyje būdingas didelis vandens lygio svyravimas, todėl žuvys pratusios prie tokių reikalų.

Į treniruotes atvažiavo ekipažų Plėšrūnai I ir Plėšrūnai JV pusės t.y., Marius ir Vladas. Nuo ketvirtadienio jie pradėjo intensyvią treniruotę. Dvylika valandų, su trumpa pertrauka, tikrinome Dauguvos upę. Pradžia buvo įdomi. Pirmi metimai ir pirmos žuvys mus džiugino. Vladas ištraukia puikų ešerį, o Marius – įskaitinį starkį. Tačiau netrukus nuotaika sugenda. Ešeriai neaišku kur, starkiai – neįskaitiniai. Lydekų neradom, o aplink mus tarsi šaipytųsi, pliukši  erzinantys salačių išėjimai. Nežinia ką darėm ne taip, bet vaizdas liūdnas. Sudėtinga žvejoti ir dėl mums neįprastų gylių, kurie siekia ir 38 metrų. O šlaitų statumas primena penkiaaukščio namo sienas. Tarp dalyvių sklandė juokelis, kad žvejojo ant sėkliuko, 15 metrų! Per dvi dienas radome kelias įdomias vietas. Vienos labiau tinkamos starkiui, o kitos ešeriui. Lydekų pagauti nesitikėjom, nes per dvi dienas nepavyko pagauti nei vienos aštriadantės.

Prieš startą skelbiamas klubų vadovų susirinkimas, kuriame susitinkame su Latvijos aplinkos apsaugos pareigūnu, kuris informavo apie Latvijos žūklės taisykles. Dar kelios akimirkos ir lipame į valtis, skelbiamas pirmojo turo startas. Pradžioje tikriname vietas, kuriose treniruočių metu pagavome žuvis. Rezultatas – nulis. Patikriname kitas, labai mums patikusias vietas, rezultatas – nulis. Laikas bėga, o žuvys nekimba. Vakarėjant kibimų daug, traukiame nelegalius starkius. Diena graži, oras ramus galėtum mėgautis žvejyba, bet juk čia varžybos! Pirmą dieną baigiame liūdnai. Vienas, mūsų klubo ekipažas, sugeba iškrapštyti 0,150kg ešerių. Visi kiti likome su nuliais. Pažiūrėjus pirmos dienos rezultatus supratome, kad net trylika ekipažų nepagavo nei vienos įskaitinės žuvies.
Pirmos dienos rezultatas: Plėšrūnai I – 42 vieta; Plėšrūnai II –  42 vieta; Plėšrūnai JV – 31 vieta; Plėšrūnai MG – 42 vieta; Plėšrūnai RT – 51 vieta.

Antrą dieną pradėjome su nauja energija. Vis tik tikėjome, kad pavyks pagauti įskaitinių žuvų.  Starto metu buvo didelis rūkas. Jei mes būtume organizavę etapą tokio rūko atveju būtume prašę teisėjo atidėti startą. Na, bet startas duotas – reikia žvejoti. Po starto keli mūsų ekipažai pasitraukė į šoną ir praleido greituosius. Žvejybai pasirinkome kiek galima artimesnius plotus nuo starto. Pirma – priežastis rūkas, antra – buvome radę gerų ir perspektyvių taškų, o trečia – iš didelio gylio ištrauktos žuvys labai greitai virsta pilvais į viršų, todėl labai gerai būti arti starto vietos, kad žuvis svėrimui spėtume pristatyti  gyvas. Netrukus po starto ekipažas Plėšrūnai I pagauna įskaitinę lydeką. Tai buvo netikėtas laimikis. Tiek valandų žvejota ir nė vienos lydekos, o štai varžybų metu, kai sunku pagauti net mažą ešeriuką užkimba graži aštriadantė! Plėšrūnai JV svėrimui pristato 1,542kg ešerių! Fantastiškas rezultatas tokiam sudėtingam etape. Plėšrūnai II randa keletą ešerių, kurių svoris 0,202kg. Visi kiti mūsų ekipažai lieką su nuliais. Apžvelgus antros dienos visų ekipažų rezultatus matosi, kad išvadas padarė daugelis spiningautojų. Su nuliais parplaukė tik aštuoni ekipažai.

Dar vienas įdomus faktas tas, kad pirmą kartą LSL istorijoje, svėrimui buvo pristatyti šamai!

Šiame etape nedalyvavo mūsų klubo ekipažas Plėšrūnai RT. Todėl šio ekipažo rezultatas prastesnis ir už tų ekipažų rezultatus, kurie per dvi dienas nepagavo nei vienos žuvies.

Antros dienos rezultatas: Plėšrūnai I – 20 vieta; Plėšrūnai II –  31 vieta; Plėšrūnai JV – 19 vieta; Plėšrūnai MG – 40,5 vieta; Plėšrūnai RT – 51 vieta.