Meniu Uždaryti

Kupiškio marios, 2018

Ketvirtas etapas.

Kupiškio marios, pagal dydį, yra ketvirtas dirbtinis telkinys po Kauno marių, Antalieptės marių ir Elektrėnų marių. 1984 m. užtvenkus Lėvens upę buvo suformuotas 828 ha ploto ir 25 km ilgio tvenkinys. Jo naudotojas – Kupiškio medžiotojų ir žvejų draugija. Žvejojant Kupiškio mariose reikia įsigyti žvejo bilietą suteikiantį teisę žvejoti  išnuomotame telkinyje. Marios labai mėgstamos žvejų, daugiausia dėl jame gyvenančių didelių starkių. Starkius dažniausia gaudo velkiaujant arba gyva žuvele. Labai populiari naktinė žvejyba. Aplink Kupiškio marias įrengta daug aikštelių su pavėsinėmis. Graži ir nuostabi vieta. Šiam etapui rengdmiesi skyrėme daug treniruočių, nes Plėšrūnai I, Plėšrūnai III ekipažams grėsė iškritimas iš kitų metų LSL čempionato. Šiais metais įsigaliojo naujos LSL taisyklių pakeitimai, kuriose apibrėžiamas skaičius ekipažų galinčių dalyvauti Lietuvos spiningautojų lygos čempionate. Kupiškio mariose treniravosi du Plėšrūnų ekipažai. Treniruotės buvo savarankiškos ir jungtinės. Čia praleidome ne vieną dieną ieškodami rakto į žuvų skrandžius. Nerimo buvo dėl neįprastai aukštų oro bei vandens temperatūrų. Vandens temperatūra buvo apie 24 -25 laipsnius. Plėšrios žuvys esant tokiai temperatūrai pasidaro labai vangios ir mažai maitinasi. Pirmosios treniruotės parodė, kad žuvį pagauti bus sunku. Bandėme gerokai seklesnę aukštutinę marių dalį, kur galima tikėtis daugiau lydekų, bet ten nieko gero nepešėme. Labai daug bendravome su vietiniais žvejais. Visi kaip susitarę sakė, kad žvejoti reikia temstant ir tamsoje arba dar švintant. Toks jų maitinimosi grafikas mums labai nepatiko. Bandėme žvejoti ir Kupiškio miesto ribose, kur yra didesni gyliai. Tačiau rezultatas buvo irgi visai prastas. Visų treniruočių metu radome tik pakankamai neblogai kimbančius nedidelius ešerius. Pasitaikė ir gražesnių egzempliorių, bet nedaug ir atsitiktinių. Per treniruotes pagavome starkių, keletą lydekų, ešerių, bet stabilaus ir prognozuojamo kibimo neradom.

Treniruotės labai padėjo, bet jos mums parodė, kad varžybos bus labai sudėtingos. Pasišnekėjus su kitais dalyviais supratome, kad perspektyvius taškus visi daugmaž žino ir pas daugelį jie tie patys. Tad klausimas buvo tik toks – kam pavyks atrasti tą dieną veikiantį raktelį (pravedimą, masalą), kuris veiks geriau nei kitiems. Pirmą dieną atplaukus į pirmus perspektyvius taškus kibimų turėjome, bet laimikiai – tik neįskaitiniai starkiai. Bandėme gaudyti ešerius, bet jie maži. Svorio su tokiais pypliais niekaip nepririnksi. Vanduo kaip arbata. Žuvys pasyvios ir labai tingios. Mūsų klubo Upinio ekipažas pirmą dieną pagavo 0,918kg; Plėšrūnai I – 0,324kg; Plėšrūnai II – 0,192kg, o Plėšrūnai III – 0kg.

Prasidėjus antrai dienai planai šiek tiek pakoreguoti. Kuo toliau tuo labiau suprantome, kad vien gerai paruoštos strategijos neužtenka. Labai svarbu turėti planus A, B, jei kas nepavyksta turėti planą C, bet dar varžybų metu reikia tinkamai reaguoti į besikeičiančias aplinkos (oro, dugno reljefo, vandens paviršiuje vykstančius procesus) sąlygas bei nuspėti žuvies elgesį. Mes tai suprantame, bet atlikti tai varžybų metu pasirodė daug sudėtingiau nei įsivaizdavom. Antrą turą baigėme ne savo noru. Užėjęs lietus su perkūnija ir žaibais mus privertė nutraukti žvejybą. LSL taisyklių 50.2 punkte nurodyta „jei žaibavimas prasideda varžybų metu – nutraukiama žvejyba (komandą duoda vyr. teisėjas) t.y. meškerės padedamos valties priekyje horizontalioje padėtyje. Žvejyba leidžiama tik po vyr. teisėjo leidimo, jei leidžia oro sąlygos. Tačiau vyr. teisėjas varžybų nenutraukė.

Po varžybų pateikėme pastabą vyr. teisėjui, bet į mūsų pastabą niekas nekreipė dėmesio. Aišku labai sunku įsivaizduoti kaip tai įmanoma atlikti kai dalyvių valtys (48) pasiskirsčiusios dideliame plote. Bet, mūsų manymu, dalyvių saugumas turėtų būti pirmoje vietoje ir tikrai lygai reiktų apgalvoti kaip realizuoti šį taisyklių punktą. Finišas ir svėrimas vyko chaotiškai bei paskubomis. Valtys pilnos vandens. Visi šlapi ir pavargę. Rezultatai nors ir ne patys geriausi, bet kaip pirmam kartui ir ne patys blogiausi.